مانند سطوح مختلف اجتماعی ،
نهادهای فرهنگی ، مردمی ، مذهبی ، دولتی ، اقتصادی و ... .
در سرتاسر سازمان ها و فضای کسب و کار بخش خصوصی ، نیز :
فرافکنی و تقابل بین کارکنان به شدت رواج دارد .
مقداری از این تقابل را تلاش مدیریت برای ایجاد رقابت سودمند بین کارکنان باعث می گردد ، لیکن معمولا خود مدیران نیز در دام فرافکنی گرفتار شده و جزئی از این جریان می گردند .
مکتوب و مستند سازی ارتباطات درون سازمانی میزان زیادی از فرافکنی و نسبت دادن نقایص و ناکامی ها به دیگران پیشگیری کرده و یا روابط دارای اختلال را بهبود می بخشد .
فرافکنی ها صرفا از جنس نسبت دادن کم کاری ها ، غفلت ها ، ناکارآمدی ها ، قصورات ، اشتباهات ، و از این گونه "ناتوانی" ها و "کم توانی" ها به دیگران نیست ، بلکه در مواردی ممکن است اساسا برخی اشخاص یا قسمت ها مسئول و مقصر دست نیافتن به "اهداف دست نایافتنی" قلمداد شوند .
بودجه بندی و یا برنامه ریزی غلط می تواند زمینه ساز یا دست مایه این نوع فرافکنی یا اختلال رفتار سازمانی باشد .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر