۱۳۹۴ مهر ۷, سه‌شنبه

ریکاوری ( بازیافت فایل های حذف یا فرمت شده )

ریکاوری (بازیابی فایل های حذف یا فرمت شده) :
= = = = = = = = == = = = = = = = = = = 
امسال یک مورد ریکاوری ( باز گرداندن دیتای حذف شده ) داشتیم .
در شرکتی ، هنگام نصب ویندوز جدید روی دستگاه ، درایو سی ( : C ) را فرمت کرده و بدین ترتیب فایل های نرم افزار حسابداری که روی آن درایو نصب شده بودند حذف شده بود ،
تعداد 111 سند حسابداری روزانه باز گردانده شد .
البته ، خوب ! ، شاید بسیاری کاربران با بکارگیری نرم افزارهای مخصوصِ بازیافت ( ریکاوری) اطلاعات ، پارتیشن و فایل های فرمت شده یا حذف شده بتواند فایل های از دست رفته را بازیابی کند .
اما برای بازگرداندن نرم افزارهای اداری مالی مانند پارسیان ، آسا ، همکاران سیستم ، رایورز ، امین ، نوآوران ، ... ، افزون بر نصب مجدد نرم افزار و بانک اطلاعاتی حذف شده ، بایستی وضعیت عملیاتی سیستم را نیز به حالت قبل از ایجاد اختلال بازگرداند تا کاربران عادی حسابداری یا سایر نرم افزار ها بتوانند کارشان را به روانی گذشته انجام دهند .
از سوی دیگر شناسایی نسخه های مختلف نرم افزار ها و همچنین نسخه ها ی متفاوت یک سال مالی که بر حسب استفاده کنندگان متفاوت ، ویژگی های متفاوتی دارند ، نیز ، دارای اهمیت می باشد .
بنابراین در مورد یک شرکت که با ورژن های متفاوت نرم افزارهای مختلف ، بانک های اطلاعاتی سال های متوالی و گاه موازی ، سیستم عامل و ساختار شبکه متفاوت و چند گانه ، کار می کند بازگردانی اطلاعات و برپایی مجدد فضای کاری درهم ریخته ، گاه ، کاری اورژانس به حساب می آید .

هیچ نظری موجود نیست: